Eralaenuturu tulevik: klientide huvid eelkõige!

Dublinis toimunud digitaalse laenuturu väljakutsetele keskendunud konverentsil tõdes finantsettevõttetele tehnilisi lahendusi pakkuva ettevõtte CRIF direktor Sara Costantini, et üha enam pankasid ja eralaenajaid mõistavad laenuturu digitaalset tulevikku, kuid Euroopa Liidu seadusandlus pole uute trendidega kaasa jõudnud.

 

Ka teised kogunemisel osalenud eksperdid nentisid, et laenuteenused liiguvad paberilt digitaalruumi, kuid paljude osalenute hinnangul peaks see protsess olema kiirem. Laenupakkujad peavad oma teenused täielikult ümbermõtestama, kuid endiselt on teenusepakkujaid just vanade tegijate seas, kes proovivad endiselt pakkuda väike- ja tarbimislaene enda kontoris.

 

Teisalt on digiajastu muutnud laenuturu riskantsemaks, sest erinevad pahalased proovivad luua komplekseid ja läbipaistmatuid petuskeeme. Just seetõttu leidsid Dublinisse kogunenud eksperdid, et kogu laenusektor tervikuna peab tegema digipöörde, muutma paindlikumaks ja kõnetama paremini just kliendi soove.

Osalenute hinnangul peaksid laenuandjad võtma eeskuju lennufirmadest nagu näiteks RyanAir ja Southwestern, mille digitaalsed müügikeskkonnad on teinud lennundusturul revolutsiooni. Läbi e-teenuste on suutnud need lennuettevõtted pakkuda kliendile paindlikumaid hindasid ja teenuspakette.

 

Kui tuua lennundusloogika laenuturule, võiksid kliendid tulevikus kodulaenu, tarbimislaenu ja miks ka mitte õppelaenu taotleda digiplatvormil, kus klient saab valida erinevate pakkujate vahel, valides nii välja teenuse, mis tema rahakotiga kõige enam sobib. See tähendab, et klient saab endale personaalse laenuteenuse, mis arvestab eelkõige tema individuaalseid vajadusi. Mitte paberil massidele suunatud teenust, mis proovib arvestada kõigi huvidega, kuid lõpuks ei arvesta kellegi isiklike vajadustega.

Posted in Uudised