SEB viimase kolme aasta kliendiandmete uuring näitas eestimaalaste aktiivset krediitkaardikasutust igapäevaostude tegemisel. Krediitkaarte kasutatakse eri kanalites: nii e-kanalites (internetiostud) kui ka poes maksmisel (makseterminalide kaudu).
E-kanalites tehti peamiselt reisi- ja puhkamisega seotud oste, näiteks lennufirmades ja majutusasutustes. Enamik makseterminalide kaudu tehtud ostudest sooritati supermarketites ja muudes igapäeva- ja laiatarbekaupasid müüvates ettevõtetes, samuti toitlustusasutustes. Makseterminalide kaudu tehtud tehingute maht ületab täna interneti kaudu sooritatud ostude mahu küll enam kui kolm korda, kuid internetiostude maht on väga kiiresti kasvamas (üle 30% aastas).
Viimaste aastate andmed näitavad, et inimesed kasutavad krediitkaarte aktiivselt ja peamiselt oma igapäevaostude tegemiseks. Seejuures kasvab järjest enam interneti kaudu tehtud ostude arv ja maht.
See on ilmselt ka loogiline, sest tänane interneti vahendusel pakutav kauba- ja teenuste valik on oluliselt suurem kui aastaid tagasi, samuti on kasvanud usaldusväärsete interneti vahendusel kaupa pakkuvate ettevõtete arv.
„Olulist rolli trendi muutumise juures mängivad just suured ja usaldusväärsed internetikaubamajad. Prognoosime sarnase arengu jätkumist ka edaspidi,” kommenteeris krediitkaardi muutuvat kasutust SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.